Flerpartssignering 

I vissa av våra e-tjänster krävs flerpartssignering, till exempel i ärenden som måste signeras av två vårdnadshavare. I dessa fall måste både du som genomför e-tjänsten och den andra parten signera samma ärende digitalt med e-legitimation. Observera att ärendet inte skickas till kommunen förrän båda parter har signerat.
Så här går det till
1.    När du har genomfört e-tjänsten och signerat ärendet i steget "Signera", skickas en förfrågan om flerpartssignering till person två via e-post. Person två kan klicka på länken i e-posten och blir då ombedd att logga in på Heby kommuns e-tjänstportal med sin e-legitimation.
2.    När person två har loggat in hamnar hen på granskningssidan för det aktuella ärendet och kan granska uppgifterna. Om uppgifterna är korrekta ska person två klicka på "Signera"-knappen längst ner på granskningssidan.
3.    Person två ska nu signera ärendet med sin e-legitimation. Efter att person två har signerat ärendet så skapas det upp och skickas till kommunen. 
Om du är osäker på om ett ärende har signerats av person två så kan du gå till Mina sidor och se vilken status ärendet har. Om ärendet har statusen "Väntar på flerpartssignering" har person två inte signerat ärendet, vilket innebär att det inte har skickats in till kommunen.
Mina sidor (länken öppnas i ett nytt fönster).