Beställning av nybyggnadskarta och förenklad nybyggnadskarta
Den här tjänsten kräver inloggningI denna e-tjänst kan du beställa nybyggnadskarta och förenklad nybyggnadskarta. Kartan används som underlag till en situationsplan när du söker bygglov.
En förenklad nybyggnadskarta innebär att kommunen använder det kartmaterial som redan finns. En nybyggnadskarta innebär att en mätningsingenjör åker ut till platsen och uppdaterar kartmaterialet och mäter höjder.
Om du är osäker på vilken karta du behöver kontakta Byggenheten.
Telefon: 0224-74 73 40 (måndag–onsdag kl. 13:00–15:00)
E-post: byggmiljo@sala.se
För kartan tar kommunen ut en avgift som du finner på Heby kommuns hemsida.
Normal handläggningstid är 2-3 veckor. Under längre ledigheter, exempelvis under sommaren och vid jul, finns begränsad möjlighet att leverera kartor, då är handläggningstiden längre än normalt.
OBS! Leverans av nybyggnadskarta kan förlängas med 3-5 veckor på grund av nya rutiner hos Lantmäteriet.
E-tjänsten kräver att du legitimerar dig med BankID. Om du har skyddad identitet ska du inte använda e-tjänsten, då kan du skriva ut e-tjänsten som en pappersblankett genom att klicka på pdf-symbolen där man väljer e-tjänst (föregående steg), fylla i denna och skicka in till:
Heby kommun
74488 Heby.
När du har skickat in din anmälan i e-tjänsten kommer du få ett e-postmeddelande med bekräftelse att ärendet mottagits.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- Fastighetsbeteckning
- E-postadress
- Personnummer
- Telefonnummer
- Mobilnummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende. De insamlade personuppgifterna kommer att behandlas av Heby kommun för administrativa ändamål och kan eventuellt komma att lämnas till andra myndigheter och enskilda för att uppfylla Heby kommuns skyldigheter enligt lag och avtal. Personuppgiftsansvarig är ansvarig nämnd/kommunstyrelsen. Du har rätt att efter ansökan få skriftlig information om behandling av personuppgifter (registerutdrag) samt att få uppgifter rättade.
Rättslig grund för behandlingen
- Den personuppgiftsansvarige ska kunna fullgöra en rättslig skyldighet
Lagringstid
- För evigt
Läs mer om behandling av personuppgifter under Om dina personuppgifter på heby.se.
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringKlagomål rörande personuppgiftshanteringen i tjänsten kan lämnas till tillsynsmyndigheten, Integritetsskyddsmyndighetenen. Besök Integritetsskyddsmyndighetenens hemsida (https://www.imy.se/privatperson/dataskydd/dina-rattigheter/) för mer information om hur du lämnar klagomål.
Personuppgiftsansvarig
Heby kommun
dataskyddsombud@heby.se
Du kommer att gå igenom följande steg:
- Beställarens uppgifter
- Om fastigheten
- Åtgärd och typ av byggnad
- Personuppgiftshantering
- Förhandsgranska
- Skicka in