Beställning av nybyggnadskarta och förenklad nybyggnadskarta

Den här tjänsten kräver inloggning
LÄS MER

I denna e-tjänst kan du beställa nybyggnadskarta och förenklad nybyggnadskarta. Kartan används som underlag till en situationsplan när du söker bygglov.

 

En förenklad nybyggnadskarta innebär att kommunen använder det kartmaterial som redan finns. En nybyggnadskarta innebär att en mätningsingenjör åker ut till platsen och uppdaterar kartmaterialet och mäter höjder.

 

Om du är osäker på vilken karta du behöver kontakta Byggenheten.
Telefon: 0224-74 73 40 (måndag–onsdag kl. 13:00–15:00)
E-post: byggmiljo@sala.se

 

För kartan tar kommunen ut en avgift som du finner på Heby kommuns hemsida.

 

Normal handläggningstid är 2-3 veckor. Under längre ledigheter, exempelvis under sommaren och vid jul, finns begränsad möjlighet att leverera kartor, då är handläggningstiden längre än normalt.

 

OBS! Leverans av nybyggnadskarta kan förlängas med 3-5 veckor på grund av nya rutiner hos Lantmäteriet.

 

E-tjänsten kräver att du legitimerar dig med BankID. Om du har skyddad identitet ska du inte använda e-tjänsten, då kan du skriva ut e-tjänsten som en pappersblankett genom att klicka på pdf-symbolen där man väljer e-tjänst (föregående steg), fylla i denna och skicka in till:

Heby kommun

74488 Heby.

 

När du har skickat in din anmälan i e-tjänsten kommer du få ett e-postmeddelande med bekräftelse att ärendet mottagits.
 

Följande behövs för e-tjänsten

  • E-legitimation

Du kommer att gå igenom följande steg:

Föregående Nästa